همسنگران

عزمی که محرک موتورجت‌‌ها شد

عزمی که محرک موتورجت‌‌ها شد

شهید منصور ستاری که همواره در پی خودکفایی و ارتقای نیروی هوایی بود، توانسته بود با طرح‌های خلاقانه‌ای که ارائه می‌داد، بخش موتورجت را که حیاتی و حساس به شمار می‌رفت احیا کند و به «آمادگاه موتورجت» ارتقا دهد.

صدیق نهاجا که بود؟

صدیق نهاجا که بود؟

امیر سرلشکر خلبان هوشنگ صدیق، از تیرپروازان و فرماندهان نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس 18 تیرماه سال جاری به خیل یاران آسمانی‌اش پیوست و در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد. به همین مناسبت به فعالیت‌های ارزنده او در دوران سکان‌داری‌نیروی هوایی مروری داریم که در ادامه می‌خوانید:

«عباس» برای استواری اقتصاد چه کرد؟

«عباس» برای استواری اقتصاد چه کرد؟

شرایط اقتصادی این روزهای کشور و محدودیت‌هایی که به واسطه تحریم‌های ظالمانه در شاهراه‌های صادراتی ایجاد شده است، بی شباهت به دوران هشت ساله جنگ تحمیلی نیست. سایه جنگ اقتصادی و نظامی در سال‌های واپسین نسبت به گذشته سنگین‌تر شده بود و برای ادامه حرکت چرخ‌های کشور باید راهی گشوده می‌شد. راهی که با از خودگذشتگی نام‌هایی چون منصور ستاری و عباس بابایی هموار شد و حرکت این چرخ‌ها را ممکن کرد.

قهرمانی برای سایت‌ها

قهرمانی برای سایت‌ها

سرهنگ خسرو خطیب قوامی از پیشکسوتان نهاجا و همسنگر قدیمی شهید منصور ستاری، سرهنگ فرماندهی و کنترل شکاری است گفت‌وگوی ما با سرهنگ خطیب قوامی را می‌خوانید.

دمی که مسیحایی بود

دمی که مسیحایی بود

ذوق و شوق عجیبی برای گفتن دارد. هر خاطره‌ای را که با اشتیاق تعریف می‌کند، نکته دیگری به ذهن اش می‌آید و صمیمانه، به زبان می‌آورد. معتقد است روزهای دفاع مقدس، فرصتی بود برای دیدن و آموختن.

یاسینی؛ از آمریکا تا آسمانی شدن

یاسینی؛ از آمریکا تا آسمانی شدن

بیش از 75 عملیات برون مرزی موفقیت‌آمیز را در کارنامه‌اش دارد. پروازهایی که تبحر و چیره دستی اش در کنترل هواپیما را به نمایش می‌گذاشت. اما او علاوه بر فرمانده بودن، یک یار و همراه هم بود.

تحقیر دشمن در آسمان

تحقیر دشمن در آسمان

صدام حسين براي تحقير کردن خلبانان ايرانی در یک مصاحبه تلوزیونی به خبرنگار خارجی گفت: به هر جوجه کلاغ ايرانی که بتواند به 50 مايلی نيروگاه بصره نزديک شود حقوق يک سال خود را جايزه خواهم داد.