http://sattari.ir.servercms3.com/cms/tree/imgs/iconCheckAll.gif
بگذار از من ناراحت شود نه از نظام!
وقتی پای عشق و تعهد به نظام اسلام پیش می آمد، شهید ستاری حاضر بود تقصیرها را به گردن بگیرد تا مبادا در نظر یک فرد نسبت به نظام اسلامی کوچکترین تغییری صورت بگیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهید ستاری، اگر از ما بپرسند حاضریم شخصی از ما برنجد یا دیگران را مقصر جلوه بدهیم، شاید خیلی از ما در چنین مواقعی خودمان را کنار بکشیم و تقصیرها را به گردن دیگران بیندازیم. اما وقتی پای حفظ آبروی نظام اسلامی پیش می آمد، شهید ستاری رفتار متفاوتی داشت. او حاضر بود همکارش از او برنجد تا مبادا نظر نامساعدی نسبت به نظام و مقامات بالاتر پیدا کند.
سرهنگ بهروز سرمد یکی از همرزمان شهید ستاری ماجرای برخورد فرمانده فقید نیروی هوایی با یک استاد خلبان را به یاد می آورد که وقتی برای رفع مشکلش به دفتر تیمسار مراجعه می کرد، شهید ستاری وقتی برای او در نظر نمی گرفت!
آمد و شد این استاد خلبان به دفتر امیر آن قدر ادامه پیدا می کند تا اینکه خود سرهنگ سرمد پیش تیمسار می رود و علت عدم مالاقاتش با استاد خلبان را از خود او جویا می شود. پاسخ ستاری عجیب و تکان دهند بود.
همرزم شهید ستاری می گوید: "آن روز وقتی مساله عدم ملاقات تیمسار با آن استاد خلبان را به عرض ایشان رساندم، امیر گفت: من برای حل مشکل ایشان به رده های بالای کشوری هم مراجعه کرده ام. ولی متاسفانه نتیجه ای نگرفته ام. اگر این موضوع را به او بگویم، نسبت به نظام و مقامات بالا بدبین می شود. پس بگذار از من ناراحت شود که به او وقت ملاقات نمی دهم!"
عشق به نظام اسلامی و تلاش در جهت اعتلای آن، باعث شده بود تا امیر منصور ستاری فراتر از یک انسان عادی تلاش کند و همواره سعی در انجام امور به بهترین نحو ممکن باشد. تعهد او اجازه نمی داد تا یک ریال از پول بیت المال برای انجام پروژه ها بیهوده به هدر برود.
در یک مورد وقتی بعد از اتمام دفاع مقدس یک کشور خارجی برای فروش و راه اندازی یک سیستم موشکی رقم بالایی را تقاضا می کند، شهید ستاری عنوان می کند: "الان زمان شاه نیست که بتوانیم از این پول های مفت خرج کنیم. نه من از این پول ها دارم نه مملکت"
تیمسار خلبان محمد رضا عطایی با اشاره به این ماجرا می گوید: "بعد از اینکه شهید ستاری با پیشنهاد خارجی ها مخالفت کرد، از ما خواست تا کتاب های فنی سیستم مورد نظر را در اختیارش بگذاریم.
ایشان با مطالعه آن سیستم، نقشه ای را تهیه کردند و سپس از ما خواستند طبق آن نقشه، سایت را احداث کنیم. اما چون کار پیش نرفت، ایشان شخصا فاصله ها را اندازه گیری کردند و بعد سوار بر لودر شدند و خاکبرداری و تسطیح زمین را شروع کردند. پرسنل اداره مهندسی که این رفتار را دیدند، نیروی مضاعفی گرفتند و با پشتکار فراوان، سایت بعد از یک ماه و نیم با صرف هزینه بسیار کمتری نسبت به آن چه خارجی ها پیشنهاد داده بودند، ساخته و آماده بهره برداری شد."
ستاری فرماندهی آسمانی بود که در مسیر اعتلای نظام اسلامی حاضر بود از جان مایه بگذارد تا هرگز شاهد ایجاد خللی ولو کوچک در کارها نباشد. خود او در جایی گفته است: "ما باید ضمن داشتن برنامه دقیق، دست به کار هم بشویم. طوری که این دست های آغشته به گل و خاک ما را ببیند و باور کنند که به هر حال ما مشغول به کار هستیم...ما خود باید با تلاش پیگیر، کارهای خود را انجام دهیم و نتیجه کارهای مان را به آیندگانی که بعد از ما می آیند منعکس کنیم تا راه را اشتباه نروند".
امیر سرلشکر منصور ستاری 15 دی ماه 1373 در سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه اصفهان به همراه تعدادی از افسران بلندپایه نیروی هوایی و همرزمان اش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
پایان پیام/
نظر دهید