اگر هشتاد بار هم پاسخ منفی بدهی
هیچ کاری را نشدنی نمیدانست و برای هر بنبستی راهی متصور بود، به طوریکه بسیاری از اقدامات خوب و اثرگذار با همین روحیه فرمانده آسمانی نیروی هوایی به سرانجام رسید.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهید ستاری، سروان فریدون دستگیر عالی، از همسنگران شهید منصور ستاری درباره روحیه پیگیری و انگیزه بالای این شهید والامقام، خاطرهای دارد:
«تیمسار ستاری بررسی همه جانبهای در نیروی هوایی نسبت به بازسازی این هواپیماها انجام دادند و سرانجام روزی در شعبه موتور جت به سراغ بنده آمدند.
ایشان ، موضوع بازسازی هواپیماهای « تی-32» را مطرح کردند و از من خواستند که مسئولیت این کار را به عهده بگیرم .
هواپیماها مدت دوازده سال در شرایط بد جوی قرار داشتند و تقریباً فرسوده شده بودند . بازسازی آنها ریسک بسیار بزرگی بود ، چون جان خلبان مطرح بود و خسارات احتمالی در پی داشت . لذا با پیشنهاد ایشان موافقت نکردم .
تیمسارهشت بار پیش من آمدند و پیشنهاد خود را تکرار کردند . دفعه آخری که آمدند ، فرمودند : دستگیر ! هشت بار آمدم ، جواب منفی دادی ، اگر هشتاد بار هم جواب منفی بدهی بازهم خواهم آمد.با بررسیهایی که کردم ، این کار فقط از دست شما پیش کسوتان بر میآید .
البته دلیل دیگری که باعث میشد ، ازانجام این کار اجتناب ورزم ، وحشت از کمبود قطعههای این نوع هواپیما و عدم پشتیبانی به موقع بود . ضمناً نمیخواستم قولی به تیمسار بدهم که از عهده آن بر نیایم .
تیمسار که احساس مرا درک کرده بودند ، گفتند:در حال حاضر ، نظام جمهوری اسلامی و این مملکت به فداکاری شما نیاز دارد . دستگیر! از بابت کار هیچ نگرانی نداشته باش! من در همه حال پشتیبان تو هستم و قول میدهم هر کاری که از دستم بر بیاید برای تو انجام بدهم.
چند دقیقهای تیمسار صحبت کردند و آن چنان گفتارشان خوب و منطقی بود که جای هیچ گونه عذری را باقی نمیگذاشت. با توکل به خدا پذیرفتم . تیمسار در حالی که مرا در آغوش گرفته و میبوسید ، گفت: میدانستم ، بالاخره قبول میکنی .»
امیرسرلشگر منصور ستاری در 15 دی ۱۳۷۳ در سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه اصفهان به همراه تعدادی از افسران بلندپایه نیروی هوایی و همرزمان اش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
پایان پیام/
نظر دهید